Thursday, October 9, 2008

save the futsal player, save the world

2/5/08.Hembusan asap yg berbentuk 'O' satu demi satu aku lepas kan... pemerhatian aku tertumpu di gelanggang futsal..10.00pm.."kenapa lah kite masih tggu kat sini..jom la balik" rungut rakan sebelahku..sayangny a rungutan yg dituju khas kepada aku bertindak seperti asap rokok ..masuk ikut mulut..keluar melalui idung..ada nada keluhan di wajahnya..aku masih memerhatikan org ramai yg sedang sibuk bermain futsal..skill2 yg menarik..gerakan2 yg pantas..rembatan yg kuat..saling x tumpah seperti gaya permainan2 eropah ermm.."kenapa bila wakili malaysia..jauh berbeza permainannya.." keluhan hati ku..mungkin benar kata rakan2 ku..malaysia ni ibarat juara kampung sahaja..hanya boleh bermain dlm kelab malaysia.. fuhhhh..hembusan asap yg panjang..menghabisk an sisa2 rokok ku...

10.30pm.."mana yg lain ni..??" aku mula merungut..mahu saja aku menghabiskan kesemua rokok dlm simpanan aku..sedang aku leka, dtg seorg mamat melayu yang baru tiba bersama awek melayu nya..kini  permerhatian aku tertumpu kepada pasangan tersebut (awek tu je sebenarnya)..mungkin aku perlu mengakui..yg aku lebih berminat terhadap awek berbanding futsal....baju fit ala2 baju budak berumur 6 tahun..suar sendat ketat dan mampat..paras peha..peha?? biasa aku tgk betis je.."kenapa mesti seksi??" ....Bf dia pula hanya memakai track panjang berbaju tshirt kebun..siapa sebenarnya yg akan bermain futsal??..BF dia atau awek tersebut?? bercerita tentang awek ni..teringat dekat opis mate aku..dah berkahwin..anak 4.. dia pernah beritahu aku yg dulu masa zaman bujang ..main bola kat padang(futsal x de lagi masa tu..) x pernah bwk awek..susah kot..atau segan pasal dia x reti main bola..erm..x kisah la..

Ekceli..itu bukannya masalah kalau bwk gf tgk kite beriadah..tapi kenapa perlu seksi?? c'mon la.. agaknya beli kelapa kat kedai pun pakai mcm ni ke..aku lap peluh yg dari tadi mengalir kat dahi..x main futsal pun berpeluh..agaknya tempat ni terlalu panas..ermm atau....mungkin awek tadi terlalu hotzz.. "x main futsal pun x pe..dapat cuci mata pun jadi la.." tiba2 kwn aku bersuara..ahaha..te rgelak aku..x perlu pergi disko..zaman sekarang gelanggang futsal pun boleh cuci mata.. 

"budaya malaysia da rosak teruk..dah jadi mcm barat" rungut kawan aku..."patut la kereta buatan malaysia asik rosak je.." aku berseloroh..ahaha.. x de respon drpd rakan2 ku..bukan masa yg sesuai utk melawak  rasanya..atau mungkin mmg x kelakar..x kisah la..

10.45 pm.."dah la..jom balik..dorang mmg x dtg"...kwn ku menamatkan pemerhatian aku kat situ..lwn2 ku yg berjanji pada mggu lepas lagi tidak bejaya menghadirkan diri..mungkin mereka lupa..melayu mudah lupa(x semua)..x sesuai..melayu mudah berubah..apa2 pun..semangat aku utk main futsal lepas ni makin membuak2..x pasti kenapa..save the futsal player,save the world..

.......................................

actually posting ni pernah aku post dekat 'somewhere'....dah lama berlaku..tujuan aku hanya untuk menunjukkan  persoalan yg wujud dlm pemikiran aku mengenai pemakaian perempuan2 sekarang..

p/s: pakai la apa pun..mati sok..sama2 pakai kain kapan...

6 comments:

CottonBud said...

yg tu sohih2 jahil ah ngau. ko pernah tgk org pompuan pakai tudung tapi nampak pinggang or bhgian bwh belakangnya tersengih bila dia membongkok? aku pernah. tu kategori apa lak tu tak reti la aku... tau tapi jahil? ntah, aku pun kdg2 tau tapi jahil juga.

cinta said...

Daripada pakai baju tak cukup kain baik takyah pakai terus. Tul tak. Tapi nanti orang cakap tak betul lak..hehehe

Heal me said...

heheh...tu la sian kat kami..nak main futsal pun x leh tumpu..

cinta said...

korang main futsal tgk bola ke tgk awek kat luar tu. tapi sian gak, mesti tangkap gigil nak tendang.

Heal me said...

i kalau main futsal...

kaki main bola...

mata main ngan awek..

CottonBud said...

salam ah ngau, happy birthday bro!