Sunday, August 17, 2008

Berakhirnya sebuah harapan

.................................................


21-12, 21-8, begitulah kesudahan acara badminton final sukan Olimpik diantara Lee Chong Wei dan Lin Dan dimana acara tersebut telah menyebelahi perseorangan dari China itu..Lee Chong Wei apparently crushed by the enormous pressure on him from the whole Malaysia nation, melakukan banyak kesilapan mudah berkali-kali, and finally yielded the victory to Lin Dan at an awkward score.It was a sad way for Chong wei to bring the gold on his career. Kini berakhirlah sudah sebuah harapan rakyat Malaysia untuk melihat peserta perseorangan kita merangkul pingat emas pertama untuk negara sekaligus mencipta sejarah Malaysia untuk temasya Olimpik kali ini.. However, semangat yang ditunjukkan oleh Chong Wei berjaya membuatkan aku terharu..He had done everything he can for badminton and i've loved every second..Aku tidak menyalahkan mana2 pihak bagi kegagalan ini sebaliknya aku ingin mengucapkan tahniah kepada kontijen negara kita kerana telah berjuang bermatian2 dalam sukan Olimpik ini..Aku berharap peristiwa semalam dapat membakar semangat pelapis kita untuk masa akan datang.

Aku juga tidak meletakkan harapan yang tinggi untuk Chong Wei kerana advantage jelas memihak kepada peserta tuan rumah..Seperti mana yang diketahui Lin Dan merupakan pemain no 1 dunia, bermain ditempat sendiri, mempunyai penyokong yang ramai dan permainan phsycho beliau yang berjaya. Tapi kemaraan chong wei ke final tidak dapat diragu lagi. I hope he can help to bring up the next generation.

Sukan Olimpik di Beijing kali ini telah membuatkan aku bersemangat untuk bermain badminton selepas pulang dari kerja..yup,demam badminton telah kembali and i'm going to miss the Olympics. Merupakan the best sporting event in the world to represent your country and to be an Olympian.Well done Chong Wei

~MALAYSIA BOLEH.

p/s: Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful.

No comments: